System zbyt ubogi w banku 1 – oto, co musisz wiedzieć

Category: Istnieje Kilka
17 lutego 2021

Jakie są przyczyny zbyt ubogiego systemu w banku 1 (kod P0171)?

Krótszy termin dla systemu jest zbyt ubogi w banku 1 to kod P0171. Ten kod oznacza, że ​​system działa słabo na pierwszym rzędzie silników i nie jest w stanie prawidłowo dostarczyć odpowiedniej ilości paliwa do napędzania silnika. Ten kod może również oznaczać, że w rzędzie 1 silnika występuje wyciek podciśnienia, co może prowadzić do obniżenia ciśnienia i niezrównoważonego stosunku paliwa i powietrza. Stan zbyt ubogi występuje, gdy silnik otrzymuje niewłaściwą ilość paliwa lub powietrza, albo za mało paliwa, albo za dużo powietrza.

Funkcja gaźnikaGaźnik w silniku jest odpowiedzialny za rozbijanie paliwa benzynowego na mniejsze cząstki, które mają mieszankę z powietrzem, aby prawidłowo spalić i zapalić się w silniku, aby napędzać samochód. Gaźnik pomaga odparować paliwo, mieszając je z powietrzem w odpowiednich proporcjach i proporcjach.

Idealnie byłoby, gdyby gaźnik przepuszczał odparowane paliwo i powietrze w odpowiednim stosunku do silnika, pozwalając mu siedzieć w kolektorze dolotowym silnika w celu przeprowadzenia procesu spalania. Jeśli jednak tak się nie stanie, gaźnik nie działa prawidłowo, a układ jest zbyt ubogi w rzędzie 1.

Stosunek powietrza i paliwa w gaźnikuTeraz, gdy wiemy, że główną funkcją gaźnika jest mieszanie powietrza i paliwa w celu uzyskania odpowiedniego współczynnika spalania, gaźnik z czasem ulega uszkodzeniu, osłabieniu lub zużyciu, co uniemożliwia kontrolowanie ilości powietrza i paliwa w silniku. Skutkuje to zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do ilości powietrza, co prowadzi do niezrównoważonego stosunku i zbyt ubogiego systemu w banku 1.

Znaczenie stosunku powietrza do paliwaMieszanka powietrza i paliwa umożliwia spalanie w pierścieniu, który jest odpowiedzialny za zasilanie samochodu. Silnik musi pracować w wielu różnych warunkach, ale ma bardzo specyficzny stosunek powietrza do paliwa w sekcji spalania wewnętrznego. Górna granica to uboga mieszanka 20: 1, podczas gdy bogata mieszanka to 7: 1-10: 1. Jeśli mieszanka przekracza 20: 1) powietrze do paliwa, system jest zbyt ubogi w rzędzie 1.

Co powoduje, że system jest zbyt ubogi w banku 1?

Wadliwy regulator ciśnienia paliwa

Regulator ciśnienia paliwa jest odpowiedzialny za dostarczenie do silnika odpowiedniej ilości paliwa, aby spalanie wewnętrzne miało miejsce we właściwym czasie. Objawy wadliwego regulatora ciśnienia paliwa obejmują zmniejszone zużycie paliwa, czarny dym z wydechu, przerwy w zapłonie silnika, słabe przyspieszenie, wyciek paliwa, silnik nie uruchamia się, świece zapłonowe są brudne i zanieczyszczone, a także problemy podczas zwalniania, co może prowadzić do system zbyt ubogi w banku 1.

Uszkodzona lub słaba pompa paliwaPompa paliwowa jest odpowiedzialna za transport paliwa do silnika i baku do jazdy po drogach z wymaganą mocą, bez obawy o wyczerpanie się gazu w samochodzie podczas użytkowania. Załóżmy jednak, że pompa paliwowa jest słaba lub zużyła się z czasem. W takim przypadku możesz zauważyć rozpryskiwanie silnika przy dużych prędkościach, wzrost temperatury, utratę mocy, przyspieszenie silnika, zmniejszony przebieg gazu i silnik nie uruchamia się, z których każdy może przyczynić się do zubożenia systemu w rzędzie 1.

Zanieczyszczony filtr paliwaFiltr paliwa usuwa wszelkie zanieczyszczenia i zanieczyszczenia z paliwa w pojeździe. Wszystkie pojazdy są wyposażone w filtry paliwa, które oczyszczają olej, zanim dotrze do silnika, zapewniając, że w bloku silnika nie gromadzą się brudne płyny. Jednak niektóre objawy zanieczyszczonego lub zatkanego filtra paliwa mogą prowadzić do zubożenia układu w rzędzie 1. Te objawy zatkanego filtra paliwa obejmują problemy z uruchomieniem silnika, problemy z przyspieszaniem, częstą nierówną pracą na biegu jałowym, silnymi zapachami, przerwami w zapłonie i uogólniony brak wydajności.

Uszkodzony moduł sterujący zespołem napędowymJednostka sterująca silnika, znana również jako moduł sterujący zespołem napędowym, jest połączona z wieloma różnymi obszarami i częściami w całym układzie silnika. Steruje różnymi komponentami podłączonymi do tej części, takimi jak ładowanie alternatora lub żywotność akumulatora pojazdu. Jeśli coś pójdzie nie tak z modułem sterującym układu napędowego, wpłynie to na wiele innych części, utrudniając zdiagnozowanie prawdziwego problemu.

Istnieją jednak objawy uszkodzenia modułu sterowania zespołem napędowym, które mogą spowodować, że zwrócisz uwagę. Jeśli zauważysz sporadyczne przerwy zapłonu w cylindrze, lampkę kontrolną silnika zapaloną na desce rozdzielczej, brak uruchomienia silnika i narastanie korozji w układach elektrycznych, są to oznaki uszkodzenia modułów sterujących zespołem napędowym, które mogą powodować pochylenie układu w rzędzie 1.

Wyciek próżniWyciek podciśnienia to jakikolwiek wyciek między silnikiem a czujnikiem masowego przepływu powietrza. Czujnik masowego przepływu powietrza mierzy przepływ powietrza do silnika, który jest określany na podstawie danych otrzymanych z modułu sterującego zespołem napędowym. PCM zmienia wtryskiwane paliwo do silnika na podstawie pomiarów masowego przepływu powietrza, ale jeśli ta część nie działa prawidłowo, może to spowodować przedostanie się do układu niefiltrowanego i zbyt dużej ilości powietrza.

Istnieją różne objawy wycieku podciśnienia, które mogą prowadzić do tego, że system jest zbyt ubogi w rzędzie 1. Możesz zauważyć włączoną lampkę kontrolną silnika, nierówną pracę na biegu jałowym, dławienie i syczenie z komory silnika, wysokie obroty, gwałtowne wzrosty, nierówną pracę i przeciąganie podczas zatrzymania.

Źródła wycieków próżniTypowe źródła wycieków podciśnienia w Twoim pojeździe obejmują rurkę wlotową, która jest częścią łączącą silnik i filtr powietrza, która często może pękać lub pękać w starszych i zużytych samochodach. Ponadto kolektory dolotowe i uszczelki mogą się odkształcać z powodu ekstremalnego ciepła i długotrwałego użytkowania. Aby rozwiązać ten problem, musisz zapłacić od 20 do 60 USD za części, plus od 150 do 450 USD za robociznę związaną z wymianą.

Ponadto ostatnią częścią, która powoduje najwięcej wycieków próżni w samochodach, są plastikowe i gumowe węże i przewody podciśnieniowe, które po wielu latach użytkowania mogą stwardnieć, popękać i łamać się. To uszkodzenie występuje z powodu oparów skrzyni korbowej, które uszkadzają gumę i plastik, powodując pękanie i przeciekanie przewodów.

Wadliwe wtryskiwaczeFiltr paliwa, pompa paliwa i wtryskiwacze paliwa współpracują ze sobą, aby zapewnić, że silnik otrzymuje odpowiednią proporcję mieszanki paliwa i powietrza w samochodzie, aby spalić się we właściwym czasie i prędkości wewnętrznej. Pompa paliwowa samochodu dostarcza benzynę do wtryskiwacza, który następnie wtryskuje paliwo do kolektora dolotowego, gdzie miesza się powietrze i paliwo, a następnie mieszanina powietrza i paliwa jest sprężana w komorze, wywołując reakcję napędzającą samochód.

Jednak wtryskiwacz paliwa jest kluczową częścią układu paliwowego i może z czasem ulec znacznemu uszkodzeniu lub zużyciu w wyniku długotrwałego użytkowania. Istnieje kilka kluczowych oznak, na które należy zwrócić uwagę podczas diagnozowania, dlaczego Twój system jest zbyt ubogi w banku 1.

Objawy wadliwego wtryskiwaczaPo pierwsze, lampka silnika nie zapala się i wydaje się, że silnik pryska i wysyła wibracje przez kierownicę. Po drugie, ciężka praca na biegu jałowym może wystąpić, gdy siedzisz nieruchomo na światłach lub znaku stop. Zazwyczaj charakteryzuje się to dużą liczbą obrotów na minutę, nawet gdy nie jedziesz szybko lub nie naciskasz pedału gazu. Po trzecie, Twój przebieg paliwa znacznie się zmniejszy, powodując zmniejszenie zużycia paliwa.

Następnie igła RPM będzie się zmieniać, prowadząc kierowcę do pytania, jak szybko faktycznie jeżdżą lub jakie obciążenie wywiera na silnik. Wreszcie, samochód może się nie uruchomić, jeśli masz uszkodzony wtryskiwacz paliwa. Jeśli paliwo nie dociera do odpowiednich cylindrów, Twój samochód nie ma „krwi, aby prawidłowo jeździć. Każda z tych przyczyn może spowodować, że system będzie zbyt ubogi w banku 1.

Wadliwy czujnik tlenuCzujnik tlenu służy do pomiaru poziomu tlenu w gazach wydostających się z silnika. Dane zebrane przez czujnik O2 są przesyłane do modułu sterującego układu napędowego w celu zmiany mieszanki paliwa i powietrza aktualnie znajdującej się w silniku. Sonda lambda przesyła również dane dotyczące tlenu do modułu sterującego układu napędowego, aby utrzymać prawidłowy stosunek, zapewniając utrzymanie wysokiego poziomu osiągów silnika. Jeśli jednak czujnik tlenu jest zły lub ulegnie awarii, może powodować negatywne objawy, które są dość zauważalne.

Może się okazać, że zepsuty czujnik tlenu, który zapala się kontrolka silnika, oznacza zły przebieg gazu, nierówną pracę silnika na biegu jałowym i przerwy w zapłonie oraz niższą wydajność silnika niż zwykle. W takim przypadku system będzie zbyt ubogi w banku 1.

Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrzaCzujnik masowego przepływu powietrza określa masę powietrza aktualnie wpływającego do silnika pojazdu, a następnie przesyła te dane do sterownika silnika, aby zachować odpowiednią równowagę paliwa i powietrza w silniku. Jeśli ten czujnik jest uszkodzony, może to spowodować dużą liczbę sond, które mogą prowadzić do zbyt ubogiego systemu w banku 1.

Objawy czujnika masowego przepływu powietrzaObjawy wadliwego czujnika masowego przepływu powietrza mogą prowadzić do niskiego kompresji, zmniejszając sprawność pompy paliwa. Najczęstsze oznaki wadliwego czujnika to trudny do uruchomienia silnik, zgaśnięcie silnika po uruchomieniu, jego wahanie podczas pracy pod obciążeniem, nierówna praca silnika na biegu jałowym, wahania podczas przyspieszania, czkawka silnika oraz zbyt bogate lub ubogie warunki.

Objawy systemu zbyt ubogiego w banku 1

Utrata mocy

  • Aby dowiedzieć się, czy silnik traci moc, istnieją oznaki, że należy natychmiast sprawdzić samochód. Załóżmy, że mocniej naciskasz pedał przyspieszenia, aby uzyskać te same korzyści w zakresie wydajności. W takim przypadku z rury wydechowej wydobywa się nadmiar dymu, a silnik pracuje na biegu jałowym bardziej niż zwykle, a samochód powoli gaśnie i traci moc.Sprawdź lampkę silnika
    • Z różnych powodów na desce rozdzielczej zapali się lampka kontrolna silnika. Dziesięć najczęstszych przyczyn zapalenia się tej kontrolki to awaria czujnika tlenu. Poluzowany korek wlewu paliwa, awaria katalizatora, problemy ze świecami zapłonowymi, wadliwe przewody świec zapłonowych, awaria czujnika masowego przepływu powietrza, problemy z alarmami z rynku wtórnego, wycieki podciśnienia, awaria zaworu recyrkulacji spalin lub rozładowany akumulator.Wahanie od silnika
      • Wahanie pojawia się, gdy silnik przestaje działać i nie jest w stanie pracować konsekwentnie. Jeśli naciśniesz pedał gazu, a samochód traci moc podczas przyspieszania, oznacza to, że mieszanka powietrza i paliwa staje się z czasem uboga, co prowadzi do uszkodzenia układu zapłonowego.Trudno uruchomić silnik
        • Istnieje wiele powodów, dla których uruchomienie samochodu może być trudne, na przykład świece zapłonowe ulegają z czasem uszkodzeniu, filtr paliwa jest zatkany przez nagromadzone zanieczyszczenia, niski poziom paliwa, gęsty olej, powolny akumulator, uszkodzony rozrusznik lub uszkodzony elektromagnes.Częste umieranie silnika
          • Istnieją charakterystyczne oznaki, że twój silnik gaśnie, których absolutnie nie możesz zignorować, takie jak wyciek oleju z silnika, odgłosy stukania silnika, pęknięta obudowa cylindra, ekstremalny dym wydechowy, para z silnika i zapłon silnika.Uszkodzenie katalizatora
            • Chociaż konwertery katalityczne mają przetrwać ponad dekadę, mogą w końcu zostać zatkane, uszkodzone i zanieczyszczone, co prowadzi do problemów w systemie i zbyt ubogiego systemu w banku 1. Typowe objawy wadliwego konwertera obejmują zmniejszoną wydajność silnika, niższe przyspieszenie, ciemny dym, silne zapachy spod silnika i nadmierne ciepło.Jak zdiagnozować zbyt chudy system w banku 1?

              Jeśli Ty lub zaufany mechanik macie narzędzie diagnostyczne do uruchamiania kodów usterek, przed zdiagnozowaniem kodu P0171 upewnij się, że nie istnieją żadne inne kody usterek. Po wyczyszczeniu innych kodów możesz zdiagnozować kod P0171, sprawdzając, czy nie ma wycieków w przewodach paliwowych lub przewodach podciśnieniowych i sprawdzając ciśnienie paliwa.

              Aby zachować właściwy stosunek mieszanki powietrza i paliwa w silniku, podciśnienie i ciśnienie paliwa muszą być ustawione na właściwych poziomach. Jeśli nie są ustawione prawidłowo w ramach odpowiednich parametrów, przekonasz się za pomocą wakuometru i miernika ciśnienia paliwa.

              Wniosek

              Istnieje wiele powodów, dla których system jest zbyt ubogi w banku 1, z których wszystkie należy zdiagnozować, rozwiązać i zająć się nimi, zanim staną się gorsze. Miej oko na wadliwy regulator ciśnienia paliwa, uszkodzoną pompę paliwa, zanieczyszczony gruzem filtr paliwa, uszkodzony moduł sterujący zespołu napędowego, powszechny wyciek podciśnienia, uszkodzony wtryskiwacz paliwa, uszkodzony czujnik tlenu i uszkodzony czujnik przepływu powietrza.

              Jeśli zauważysz, że Twój samochód traci moc, kontrolka silnika zapala się, potyka się, silnik jest trudny do uruchomienia, gaśnie lub katalizator jest uszkodzony, musisz zadbać również o układ chudy w banku 1.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy