Twój przewodnik po skutecznych sporach dotyczących raportów kredytowych

17 lutego 2021

Naucz się sztuki prowadzenia sporów kredytowych z biurami, aby usunąć negatywne pozycje.

Bezpłatna analiza zadłużenia

Skontaktuj się z nami pod numerem (800) -810-0989

Jeśli zauważysz negatywne lub niedokładne pozycje w swoim raporcie kredytowym, powinieneś złożyć spór dotyczący raportu kredytowego . Dzieje się tak, gdy kontaktujesz się z dostawcą danych lub samymi biurami kredytowymi, aby poprawić lub usunąć coś z raportu, i jest to ważny krok w naprawie kredytu. W tym artykule przyjrzymy się trzem metodom, których możesz użyć do złożenia sporu.

Ważna aktualizacja: biura oferują bezpłatne raporty tygodniowe do kwietnia 2021 r

W świetle bezprecedensowego kryzysu finansowego spowodowanego pandemią COVID-19 biura kredytowe rozszerzyły bezpłatny dostęp do raportów kredytowych. Możesz teraz pobrać raport kredytowy z każdego biura raz w tygodniu za pośrednictwem strony Annualcreditreport.com.

Zalecamy skorzystanie z tych bezpłatnych cotygodniowych raportów, aby często sprawdzać swój kredyt w czasie kryzysu, aby uniknąć błędów.

Istnieją trzy sposoby kwestionowania informacji zawartych w raporcie kredytowym. Federalna Komisja Handlu (FTC) nadal zaleca zakończenie tego procesu pocztą tradycyjną. Jednak trzy biura kredytowe (Equifax, Experian i TransUnion) mają możliwość prowadzenia sporów online. Biuro Ochrony Finansów Konsumentów (CFPB) zaleca, aby kontaktować się z biurami kredytowymi za pośrednictwem poczty lub online, ale można również kwestionować te informacje bezpośrednio z dostawcami danych.

Oto, jak możesz skorzystać z każdej z trzech metod:

Metoda 1: Spór z biurami informacji kredytowej online

Często różne biura informacji kredytowej przekazują różne informacje. Może to oznaczać, że tylko niektóre raporty kredytowe zawierają błędy. Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić jeden raport, czy wszystkie trzy, popularną opcją jest spór bezpośrednio z biurami kredytowymi online. Każde biuro ma inne instrukcje dotyczące sporów, a ich strony internetowe poprowadzą Cię przez ten proces.

Equifax:

Możesz zgłosić lub sprawdzić spór na stronie sporu Equifax.

Experian:

Strona sporów w Experian oferuje kilka różnych opcji. Możesz rozpocząć spór, sprawdzić istniejący spór, otrzymać instrukcje dotyczące sporu pocztą lub wyświetlić wyniki sporu telefonicznego lub e-mailowego.

TransUnion:

Przejdź do strony sporu TransUnion, na której będziesz musiał się zalogować lub utworzyć konto. To konto umożliwia rozpoczęcie i monitorowanie sporów dotyczących raportów kredytowych na stronie internetowej TransUnion.

Metoda 2: Snail Mail

Ta metoda zajmie trochę czasu, ale jest wypróbowana i prawdziwa. Oto kilka wskazówek, jak upewnić się, że spór został prawidłowo zgłoszony:

Wskazówka nr 1: Szczegóły u góry dla łatwego odniesienia

Twój list w sprawie sporu powinien zawsze zawierać pełne imię i nazwisko oraz numer ubezpieczenia społecznego u góry listu. W treści listu należy również podać numery kont istotne dla sporów.

Może to sprawić, że będziesz się denerwować, umieszczając te dane osobowe w poczcie, ale biuro informacji kredytowej musi mieć je w łatwo dostępnym miejscu, aby mogły łatwo znaleźć Twoje informacje. Ponadto poniższa wskazówka może zapewnić dodatkowy spokój ducha, abyś wiedział, że Twoje informacje są bezpieczne.

Wskazówka nr 2: Upewnij się, że jest czytelny

Idealnie byłoby, gdyby twój list został napisany, ponieważ nie pozostawia miejsca na błędy. Kiedyś listy pisane odręcznie były akceptowalne, ale w dzisiejszych czasach powinieneś postarać się napisać i wydrukować swój list. Jeśli musisz to napisać, upewnij się, że pismo odręczne jest nienaganne, aby było w 100% czytelne. Dotyczy to również adresów na kopercie. Upewnij się, że masz je odpowiednio dla każdego biura, z którym się kontaktujesz:

Atlanta, GA 30374-0256

Centrum sporów konsumenckich

Wskazówka nr 3: Opisz sprawę zwięźle

Spory powinny być jak najkrótsze i rzeczowe. Chcesz dokładnie opisać, co Twoim zdaniem jest błędne lub niepoprawne i co należy zrobić, aby niedokładne informacje zostały poprawione. To powinny być po prostu fakty.

Biuro informacji kredytowej nie chce wiedzieć dlaczego , chce tylko wiedzieć co . Musisz więc pominąć historię i podać szczegółowe informacje o sporze.

Wskazówka nr 4: Dokumentacja jest kluczowa

Należy zauważyć, że ciężar dowodu w przypadku sporów dotyczących raportów kredytowych spoczywa na wierzycielach w celu sprawdzenia, czy podane informacje są prawidłowe. Zgodnie z ustawą o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej wszelkie informacje, których nie można zweryfikować, muszą zostać usunięte.

Z drugiej strony, każdy dowód lub dokumentacja, którą możesz przedstawić w sprawie błędu w raporcie kredytowym, tylko wzmocni Twoją sprawę. Kopie czeków, wyciągów i korespondencji z wierzycielem mogą być korzystne dla Twojego sukcesu. Jeśli okaże się pomyłką, warto to załączyć – po prostu upewnij się, że korzystasz z kopii, a oryginały przechowuj w swojej dokumentacji.

Reklama

Unikaj skomplikowanych poprawek. Możesz użyć SmartCredit, aby spory odbywać się w jednym miejscu.

Wskazówka nr 5: Przesyłka polecona, wymagane potwierdzenie odbioru

Zawsze upewnij się, że pisma dotyczące sporu są wysyłane listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. W ten sposób wiesz, że Twoje listy są bezpiecznie wysyłane i dokładnie wiesz, kiedy są dostarczane do biura.

Pamiętaj, że otrzymanie twoich sporów przez biuro rozpoczyna odliczanie czasu, przez jaki ma ono odpowiedzieć. Kiedy otrzymasz potwierdzenie, że Twoje listy zostały odebrane, wiesz dokładnie, ile masz czasu, zanim odezwiesz się. Zgodnie z prawem, biura informacji kredytowej mają 30 dni na ustosunkowanie się do sporów, chyba że wymagają dodatkowej dokumentacji; jeśli tak, odpowiedź biura musi wpłynąć w ciągu 45 dni.

Wskazówka nr 6: Zatrzymaj wszystko

Powinieneś zachować wszystko, co dotyczy sporów, które podejmujesz. Obejmuje to kopie wszystkiego, co wysyłasz, a także kopie wszelkiej korespondencji, którą otrzymujesz od pierwotnego wierzyciela lub biura informacji kredytowej. Może to pomóc w śledzeniu sporów i zapewnieniu prawidłowego wykonania. Jeśli coś się wydarzy, masz papierowy ślad, aby przedstawić swoją sprawę.

Metoda 3: Kwestionuj bezpośrednio z dostawcami danych

Twoi pożyczkodawcy i wierzyciele przesyłają Twoje informacje do biur informacji kredytowej. Wszystkie nieprawidłowe lub negatywne informacje w raporcie kredytowym zaczynają się od nich, więc świetnym sposobem na zakwestionowanie pozycji w raporcie kredytowym jest bezpośredni kontakt z tymi dostawcami danych. Oznacza to, że korygowane są oryginalne dane, a nie tylko zapis w raporcie kredytowym. Możesz to zrobić, kontaktując się bezpośrednio z firmą lub za pośrednictwem narzędzia do monitorowania kredytu, takiego jak SmartCredit ®️ .

SmartCredit pozwala zapytać o sporne informacje bezpośrednio z dostawcami danych na jednej platformie. Oprogramowanie pokazuje, co negatywnie wpływa na Twój raport kredytowy. Następnie wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć powiązany przycisk Akcja i postępować zgodnie z instrukcjami. Resztą zajmie się SmartCredit.

Reklama

Gotowy do rozwiązania problemów z raportem kredytowym? Wypróbuj SmartCredit już dziś.

A jeśli spór się nie powiedzie?

Naprawa kredytu nie zawsze jest łatwa. Chociaż możesz samodzielnie przejść przez ten proces i samodzielnie prowadzić spory, jeśli chcesz odnieść sukces, należy je rozwiązywać we właściwy sposób. W przeciwnym razie istnieje szansa, że ​​Twoje spory mogą zostać odrzucone, nawet jeśli kwestionowane informacje są rzeczywiście błędne lub nieprawidłowo zgłoszone.

To może być naprawdę frustrujące. Zgodnie z prawem możesz zawrzeć w swoim zgłoszeniu stwierdzenie składające się z 100 słów, jeśli po przesłaniu sporu pozostanie negatywny element, ale informacje będą tam nadal znajdować się do czasu wygaśnięcia kary. I będziesz musiał pracować ciężej, aby zrównoważyć szkody spowodowane przez ten negatywny przedmiot, jeśli chcesz mieć dobrą zdolność kredytową.

Poniższe informacje mogą pomóc Ci zrozumieć, jak skutecznie spierać się o raporty kredytowe, ale to tylko punkt wyjścia, a poniższe wskazówki nie gwarantują sukcesu.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy